Etap 1: Wykonanie zadania praktycznego – w grupie.

Cel główny zadania:

Celem głównym zadania jest sprawdzenie umiejętność miękkich i współpracy w grupie.

Cel szczegółowe zadania:

  1. Wzbudzenie w kandydatach kreatywnego myślenia.
  2. Wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności do rozwiązania zadania,  sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, inicjatywa, kreatywność, dokładność, umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej.
  3. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, poprzez wspólne rozwiązywanie problemu zadania: umiejętność pracy w zespole i aktywne słuchanie.
  4. Zmiana stereotypów myślenia, poszukiwanie nowych niekonwencjonalnych rozwiązań, łamanie przyjętych granic do sprawdzenia kompetencji takich jak: otwartość, inicjatywa, kreatywność i umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej.
  5. Sprawdzenie komunikacji pomiędzy sobą i podział ról, poprzez wspólne wykonywanie zadań, czyli sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, samodzielność i odpowiedzialność.

Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie wykonanego zadania oraz obserwacji pracy w grupie, przez członków komisji. Za ukończenie z sukcesem zadania każdy z członków grupy otrzymuje 5 punktów. Podczas obserwacji pracy w grupie Kandydat/Kandydatka może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Skala oceny  od 0 do 5, gdzie:
0 – będzie oznaczało brak umiejętność miękkich i współpracy w grupie,
5 – będzie oznaczało posiadanie wszystkich wskazanych umiejętności miękkich i współpracy w grupie

Etap 2: Indywidualna rozmowa kwalifikacyjna.

Cel główny zadania:

Na indywidualnej rozmowie zostaną zadane pytania, które będą dotyczyły motywacji podjęcia studiów na danym kierunku.

Cel szczegółowe zadania (przykładowe pytania):

  1. Dlaczego zdecydowałeś/aś się studiować na danym kierunku studiów?
  2. Co przekonało Cię do wyboru tego kierunku?
  3. Czym ten kierunek wyróżniał się od innych?
  4. Co chciałbyś robić po ukończeniu tego kierunku?
  5. Jakie są Twoje oczekiwania odnośnie posiadanych umiejętności i wiedzy po ukończeniu tego kierunku?

Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie wykonanego zadania oraz obserwacji pracy w grupie, przez członków komisji. Za ukończenie z sukcesem zadania każdy z członków grupy otrzymuje 5 punktów. Podczas obserwacji pracy w grupie Kandydat/Kandydatka może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Skala oceny  od 0 do 5, gdzie:
0 – będzie oznaczało brak zaangażowania, przyjście na dany kierunek, tylko dlatego, że jest to coś nowego, brak wiedzy na temat charakteru studiów dualnych,
5 – będzie oznaczało świadomy wybór danego kierunku, podyktowany chęcią własnego rozwoju i nabyciem nowych praktycznych umiejętności, posiadanej wiedzy na temat charakteru studiów dualnych.

Ocena z rozmowy będzie średnia ocen wystawionych przez każdego członka Komisji Kwalifikacyjnej.